Het bereik van NRC
Goed nieuws voor NRC
De nieuwste cijfers uit het NMO-bereiksonderzoek, die voor het eerst ook het bereik van de digitale krant meenemen, bevestigen het succes van de digitale editie. De digitale lezer zorgt voor een additioneel bereik van 81% voor de NRC-krant.
1,7 miljoen lezers volgen via de krant de journalistiek van NRC
De nieuwe NMO-cijfers geven adverteerders een compleet beeld van het totale bereik en de impact van hun advertenties in zowel print als digitaal. Het gemiddelde bereik van de NRC-krant is op een doordeweekse dag 427.000 lezers. In het weekend lezen 737.000 lezers de NRC-krant. Over een maand komt dit neer op 1,7 miljoen lezers die via de krant de journalistiek van NRC volgen.
Jonger profiel dankzij digitale groei
Digitale lezers van NRC zijn over het algemeen jonger dan de traditionele printlezers. Hierdoor is met de nieuwe NMO-cijfers de gemiddelde leeftijd van de NRC-krantlezer licht gedaald. Het profiel van de NRC-gebruiker algemeen is tevens jonger geworden, vooral ook door de aanwas van nieuwe, jonge podcastluisteraars. Bijna de helft van de NRC-podcastluisteraars is namelijk jonger dan 35 jaar, en hetzelfde geldt voor een aanzienlijk deel van de digitale lezers. Deze jongere demografie brengt een verschuiving teweeg in het totale profiel van de NRC-gebruiker.
Digitale Impact Pagina’s: conversie direct vanuit NRC-doelgroep
De vertrouwde traditionele NRC-krant in de digitale omgeving biedt vele nieuwe interactieve mogelijkheden. De nieuwe Digitale Impact Pagina’s zijn een eerste voorbeeld van die nieuwe mogelijkheden. Uit effectonderzoek door GfK blijkt dat deze advertentievorm zorgt voor een hoge reclameherkenning van gemiddeld 75% en een significante stijging van de merkbekendheid. Met een jong en welgesteld profiel zorgt een uiting in de digitale krant voor veel impact en biedt een ongekend potentieel voor branding, kwalitatieve leads en conversie.
Meer over de Digitale Impact PaginaWat maakt de NRC-lezer uniek en waardevol?
NRC trekt een zeer selectieve doelgroep aan, gekenmerkt door een hoge mate van persoonlijke ontwikkeling, hbo+ opgeleid en welgesteld. Deze groep is invloedrijk in domeinen zoals openbaar bestuur, het zakelijk leven, kunst en cultuur en wetenschap. De waardering, betrokkenheid en leesduur van de digitale krant zijn hoog. De digitale lezer vormt een aantrekkelijke doelgroep voor adverteerders, omdat het vaak gaat om koopkrachtige lezers die beslissingsbevoegd zijn in zakelijke of maatschappelijke sectoren. Adverteren bij NRC betekent het bereiken van een publiek dat niet alleen koopkrachtig is, maar ook beslissingsbevoegd en maatschappelijk betrokken.