


Bereik en doelgroep
NRC bereikt ruim 2,5 miljoen mensen
NRC bereikt maandelijks ruim 2,5 miljoen mensen via al zijn platformen – van krant tot website, app en podcasts. De papieren en digitale editie van de NRC-krant wordt gelezen door 1,2 miljoen unieke lezers, terwijl nrc.nl zelfstandig een bereik heeft van 1.810.000 unieke bezoekers per maand. Ook via audio groeit NRC sterk: de podcasts trekken maandelijks 887.000 unieke luisteraars. Samen vormen ze het sterke merkbereik van 2.505.000 Nederlanders. Een selectieve, betrokken en invloedrijke doelgroep.
Wie je bereikt, bepaalt wat je bereikt
1.253.000
Uniek maandbereik NRC krant
1.810.000
Uniek maandbereik nrc.nl
887.000
Uniek maandbereik NRC-podcasts
2.505.000
Uniek maandbereik NRC-merk



Invloed en koopkracht
De NRC-doelgroep is hoogselectief en combineert invloed met koopkracht: zo bereikt NRC 25% van de zakelijke beslissers, 24% van de welstandige consumenten, 24% van de hbo+-opgeleide young professionals en een groot deel van cultureel betrokken Nederland. Dit maakt NRC tot het ideale mediaplatform voor adverteerders die inhoudelijk en op niveau willen communiceren met een impactvolle doelgroep.
1.000.000
Bereik in W1
503.000
Bereik in zakelijke markt
1.400.000
Bereik in hbo+



Meest selectieve bereik
Het printbereik van NRC is het meest selectieve binnen de verschillende platformen. Driekwart van de lezers is minimaal hbo+ opgeleid, en maar liefst 22% behoort tot de zakelijke doelgroep: zij zijn beslisser of beïnvloeder binnen ondernemend Nederland. Adverteren in de krant betekent dus zichtbaarheid bij een invloedrijke en inhoudelijk betrokken lezersgroep.