Zoeken:

Aanleverspecificaties podcasts

Richtlijnen podcasts

Podcast-advertenties houden rekening met de luisterervaring en zijn niet storend van aard. Het is daarom van belang om de juiste benadering te kiezen, zodat de inhoud van de advertentie aansluit bij de intieme luisterervaring die een podcast levert. Hier volgen enkele creatieve aanbevelingen om de luisterervaring van advertenties voor de podcastomgeving plezierig te houden. Deze aanbevelingen worden gebruikt in het beoordelingsproces voor pre-rolls die worden weergegeven voor onze originele en exclusieve podcasts, waaronder NRC Vandaag, Onbehaarde Apen en Cocaïnekoorts.

Een script in gespreksvorm

Het is raadzaam om luisteraars het gevoel te geven dat ze over een product van een vriend horen. Maak het niet luid, schreeuwerig of overdreven geanimeerd, zoals een ouderwetse radiospot. Idealiter klinkt het als een verlengstuk van de podcast(s) waar ze naar luisteren.

Voorkom gehaaste advertenties

Het aanbevolen aantal woorden voor een pre-roll van 30 seconden is 60-90 woorden.
Een langzame cadans en goed getimede pauzes helpen luisteraars meer informatie op te nemen. Wees zuinig met woorden om gehaaste pre-rolls en ademloze, non-stop voice-overs te vermijden.

Effecten in pre-rolls

Het is aan te raden muziek en geluidseffecten (SFX) spaarzaam te gebruiken. Idealiter om de boodschap aan te vullen of juist kracht bij zet; vermijd muzieknummers met songteksten. Dit veelal in verband met rechten, maar ook omdat het de focus van de boodschap kan verleggen. Muziek/SFX kan de luisteraar afleiden als het concurreert met de voice-over of de boodschap van de pre-roll verstoort

Claims

Advertenties mogen geen beweringen bevatten die geen geloofwaardig bewijs bevatten; statistieken moeten worden ondersteund door een bron.


Podcasts zijn een vertrouwde luisteromgeving. Hou er rekening mee dat veel shows van journalistieke aard zijn, dus luisteraars en hosts zijn zich zeer bewust van claims of onwaarheden. Verwijzingen naar NRC-journalistiek en journalisten in advertenties zijn niet toegestaan. Meer over onze standpunten daarover staat op: https://nrccode.nrc.nl/

Ter beoordeling Mediahuis NRC

Om ervoor te zorgen dat onze luisteraars de beste ervaring krijgen, behoudt NRC zich het recht voor om een ​​vooraf geproduceerde pre-roll vóór de lancering te beoordelen en goed te keuren. Bij afgekeurde pre-rolls zal er ten alle tijden feedback komen waarom een pre-roll niet past bij de podcasts en de eisen die NRC stelt.

Aanlevering materiaal

Minimale tijd voor aanlevering voor een campagne is 3 dagen voor aanvang campagne. Is het later dan dat, kan er niet gegarandeerd worden dat de campagne tijdig live gaat.

Technische richtlijnen

  • Maximaal 30 seconden
  • .mp3-formaat/.wav-formaat (voorkeur)
  • Samplefrequentie van 44,1 kHz
  • Bitdepth van 192 kbps
  • Stereo
  • Algehele luidheid: -16 LUFS. (Geïntegreerde gemiddelde luidheid van -16 LUFS (+/- 1,5 LUFS) en een True Peak-limiet van -2,0 dBTP)