Zoeken:

Bereik en doelgroep

NRC bereikt ruim 2,5 miljoen mensen

NRC bereikt maandelijks ruim 2,5 miljoen mensen via al zijn platformen – van krant tot website, app en podcasts. De papieren en digitale editie van de NRC-krant wordt gelezen door 1,2 miljoen unieke lezers, terwijl nrc.nl zelfstandig een bereik heeft van 1.810.000 unieke bezoekers per maand. Ook via audio groeit NRC sterk: de podcasts trekken maandelijks 887.000 unieke luisteraars. Samen vormen ze het sterke merkbereik van 2.505.000 Nederlanders. Een selectieve, betrokken en invloedrijke doelgroep.

Wie je bereikt, bepaalt wat je bereikt

 

1.253.000

Uniek maandbereik NRC krant

1.810.000

Uniek maandbereik nrc.nl

887.000

Uniek maandbereik NRC-podcasts

2.505.000

Uniek maandbereik NRC-merk

Invloed en koopkracht

De NRC-doelgroep is hoogselectief en combineert invloed met koopkracht: zo bereikt NRC 25% van de zakelijke beslissers, 24% van de welstandige consumenten, 24% van de hbo+-opgeleide young professionals en een groot deel van cultureel betrokken Nederland. Dit maakt NRC tot het ideale mediaplatform voor adverteerders die inhoudelijk en op niveau willen communiceren met een impactvolle doelgroep.

1.000.000

Bereik in W1

503.000

Bereik in zakelijke markt

1.400.000

Bereik in hbo+

Meest selectieve bereik

Het printbereik van NRC is het meest selectieve binnen de verschillende platformen. Driekwart van de lezers is minimaal hbo+ opgeleid, en maar liefst 22% behoort tot de zakelijke doelgroep: zij zijn beslisser of beïnvloeder binnen ondernemend Nederland. Adverteren in de krant betekent dus zichtbaarheid bij een invloedrijke en inhoudelijk betrokken lezersgroep.

Duik dieper in de doelgroepen die NRC bereikt

Ontdek welke doelgroepen je via NRC kunt bereiken. Van besluitvormers en (latent) werkzoekenden tot cultureel geïnteresseerden: bekijk per doelgroep het bereik, de profielen en relevante kenmerken. Verdiep je in wie onze lezers zijn en hoe jouw merk hen effectief kan aanspreken.