Zoeken:

Clickable Premium Pagina’s leiden tot hoge interactie en conversie

NRC maakte advertenties in de digitale krant al in vroeg stadium clickable. Daarop volgt nu de eerste advertentiepropositie exclusief voor de digitale krant. Deze compleet nieuwe advertentievorm biedt een belangrijke meerwaarde: hoge conversie en kwalitatieve leads. Het bereik van de digitale krant wordt daarmee voor adverteerders aantoonbaar effectiever, zo laat GfK-onderzoek zien.

Exclusief voor de digitale editie van de krant lanceert NRC Premium Pagina’s: een clickable uiting bestaande uit 4 x 1/1 pagina die de lezer direct naar de landingspagina van de adverteerder brengt.

Door de unieke kenmerken van digitaal optimaal te benutten, profiteren adverteerders bij uitstek van het beste van twee werelden”,

aldus Madelon Fortuin, commercieel directeur van Mediahuis NRC. “We combineren de kracht van het vertrouwen in de krant met de interactie en conversie die het platform digitaal biedt.”

Met de nieuwe digitale propositie worden zowel branding- als performancedoelstellingen gediend. Los van deze nieuwe propositie zijn alle advertenties in de digitale variant van de papieren krant eveneens clickable. Fortuin:

“Waarom zou je geen gebruik maken van de kracht van de drager waarop de content te zien is?”

Het sterke vertrouwen in het nieuwsmerk NRC heeft een positieve impact op het reclame-effect. De digitale krant brengt de boodschap maximaal onder de aandacht bij de welstandige, hoog selectieve NRC-doelgroep. Dit is een van de belangrijke pijlers onder het succes.

NRC liet door GfK in december 2022 een effectstudie uitvoeren naar 5 best practice cases. De resultaten van het onderzoek onderstrepen de kracht van de nieuwe digitale propositie. Gemeten resultaten zijn overtuigend en laten een stijging zien op de belangrijkste merk-KPI’s, een toename van koopoverweging, websitebezoek en conversie.

Enkele bevindingen:

  • Hoge attentiewaarde en herkenning van de uiting: bij alle 5 cases herinnerden minimaal 6 van de 10 lezers zich de advertentie-uiting
  • Naast een significante toename van merkbekendheid bewerkstelligde de uiting in alle 5 cases een significante stijging van interesse in het geadverteerde merk (index 160)
  • In alle 5 cases zorgde een duidelijke call-to-action voor een aanzienlijk aantal hoogwaardige leads en namen overweging en koopintentie sterk toe (index 170 exposed vs non-exposed)

Harco van Uden, CEO van Experience Travel, aanbieder van exclusieve reizen in het high-end segment, bevestigt uit ervaring de conversie en hoogwaardige leads vanuit de nieuwe propositie.

“Door de 4 pagina’s sfeervolle beelden van het indrukwekkende landschap kwam onze exclusieve 24-daagse expeditie naar de Zuidpool krachtig over.

Aangevuld met een aansprekende tekst en duidelijke call-to-action zorgde de uiting voor een overweldigende impact, die resulteerde in een groot aantal boekingen. De unieke reis was binnen enkele dagen na publicatie volledig uitverkocht.”