De nieuwste cijfers uit het NMO-bereiksonderzoek, die voor het eerst ook het bereik van de digitale krant meenemen, bevestigen het succes van de digitale editie. De digitale lezer zorgt voor een additioneel bereik van 81% voor de NRC-krant.
De nieuwe cijfers geven adverteerders een compleet beeld van het totale bereik van hun advertentie en laten zien dat de digitale editie een belangrijk aandeel heeft in het bereik van de NRC-krant. Voor de adverteerder die gebruik wil maken van de mogelijkheden van de digitale omgeving introduceert NRC de Digitale Impact Pagina. Een advertentie met impact, ontworpen om direct te converteren naar concrete acties.
Madelon Fortuin, commercieel directeur van NRC, zegt: “Hoe fijn dat we nu kunnen laten zien dat ons nieuwsmerk NRC groeit! Onze eigen interne cijfers lieten dat al zien, maar gelukkig kunnen we dit nu ook staven met externe cijfers. We zijn trots op deze groei en ook op de verjonging van ons lezerspubliek. Juist omdat de digitale krant interactieve mogelijkheden biedt, hebben we speciaal voor dit platform een geheel nieuwe advertentiepropositie ontwikkeld: de Digitale Impact Pagina. Dat is een schermvullende advertentie waarmee je de digitale NRC-krantenlezer bereikt. Niet alleen heb je maximale impact, maar ook is de advertentie aanklikbaar waardoor we onze lezers direct in contact kunnen brengen met de adverteerder.”
Digitale groei brengt jonger profiel
Het profiel van de NRC-gebruiker kenmerkt zich door een hoge selectiviteit onder hbo+ opgeleide, ambitieuze en welstandige lezers en luisteraars. De aanwas van digitale lezers maar ook de groei van NRC-podcasting zorgt daarnaast voor een jonger profiel van de NRC doelgroep. Bijna de helft van de NRC-podcastluisteraars is jonger dan 35 jaar, en hetzelfde geldt voor een aanzienlijk deel van de digitale lezers.